Räddat en kisse

Jag är med om mycket som är ledsamt i mitt jobb och då känns det extra bra när man kan vända något tråkigt till något bättre.
Jag har hjälpt en liten kisse som skulle avlivas att i stället få ett nytt hem. Kissen verkar inte må så bra i sitt nuvarande hem så människorna hade bestämt sig för att det bästa kanske skulle vara att låta lilla kissen få somna in. Jag tycker att det är väldigt synd att en katt som inte ens är ett år gammal ska behöva bli avlivad när det kanske bara handlar om stress och att kissen skulle må mycket bättre i ett annat hem utan de faktorer som eventuellt orsakar stressen. Då kom jag att tänka på människan som var här i lördags för att träffa Vidar. Den människan vill helst ha en kattunge, så jag berättade om lilla kissen och problemen och människan blev intresserad. Jag kontaktade familjen som har lilla kissen och de blev väldigt glada över att lilla kissen kan få en ny chans hos en annan människa och då inte behöver bli avlivad. Så om allt går som planerat så flyttar lilla kissen till sitt nya hem i övermorgon.  :)  Det blir ett lyckligt slut för alla; kissen, kissens nuvarande familj och kissens nya människa. För mig känns det väldigt bra också.  :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0