Bara en av dem på balkongen

I dag har det varit soligt och varmt ute, så då har självklart dörren till balkongen varit öppen. Söta Arvid har blivit modig och vågade gå ut där flera gånger. De första gångerna som han var ute på balkongen var han väldigt försiktig och gick bara ut där en kort stund och tittade lite. Men i dag stannade han kvar lite längre och han vågade till och med att lägga sig och vila lite i skuggan på balkongen.
Fina Vidar har tyvärr fortfarande inte vågat sig ut där. Han såg att dörren var öppen men vågade inte ens gå fram till den och titta ut. Jag försökte få honom att gå ut flera gånger men han gick till sin vanliga plats i garderoben i stället. Vid ett tillfälle skulle jag "hjälpa" honom och hämtade honom i garderoben, men när han såg att vi var på väg till balkongdörren fick han nästan panik och sprattlade i min famn. Jag gick inte hela vägen ut på balkongen utan jag släppte ner honom i dörröppningen, men så fort hans tassar nuddade golvet vände han och sprang tillbaka till garderoben.
Det är synd att Vidar är så rädd för balkongen, för jag tror att om han bara vågar sig ut där så kommer han, precis som Arvid, att upptäcka att det inte är så farligt där ute och att det faktiskt är ganska roligt och skönt att vara där. Men nu ska jag inte pressa honom mer, han ska få ta det i sin egen takt och förhoppningsvis så vågar han snart att gå ut på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0