Dumt misstag med balkongdörren

I morse gjorde jag ett misstag. Redan innan jag gjorde det så förstod jag hur det skulle bli, så det var ett dumt och onödigt misstag dessutom.
Det var dags för frukost och alla kissarna var i köket och väntade på att jag skulle servera. Just då var det lite soligt ute och eftersom det enligt väderprognosen skulle bli regn senare på dagen så tänkte jag att kissarna skulle få vara på balkongen innan vädret blev sämre. Så jag öppnade balkongdörren innan jag serverade maten. Dumt! Vidar blev ju så klart rädd när jag öppnade dörren och sprang och gömde sig i garderoben. Där låg han sedan hela dagen. Det blev alltså ingen frukost för honom och han åt inte på hela dagen förrän nu på kvällen när han till slut vågade sig fram igen.
Stackars Vidar som tycker att balkongen är så otäck! Jag ska inte göra om samma misstag igen. I fortsättningen äter vi frukost först och när Vidar har ätit färdigt får de kissar som vill gå ut på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0