Modig kille

I dag var fina Vidar en riktigt modig liten kille. Det var fint väder, så när kissarna hade ätit frukost öppnade jag balkongdörren så att de kunde gå ut. Alla de andra gick ut direkt, och i stället för att bli rädd såg jag att Vidar var lite nyfiken. Efter att ha tvekat lite gick han hela vägen fram till balkongdörren och tittade lite. Sedan sprang han in i sovrummet, men han gick inte in i garderoben som han brukar utan han gick tillbaka ut i köket och tittade mot balkongdörren. Han gick fram och tillbaka mellan sovrummet och köket flera gånger, och till slut efter många försök vågade han sig hela vägen fram till balkongdörren igen och var då så pass modig att han faktiskt gick ut genom dörren och var ute på balkongen i ungefär tre sekunder innan han gick in igen och hela vägen in i sovrummet till garderoben där han lade sig på sin vanliga plats.
Jag blev så glad att han vågade! I morgon ska det också vara kanonfint väder och jag hoppas att han vågar att göra ett nytt försök då och kanske kan vara ute på balkongen några sekunder längre än i dag.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0