Julmarknad med Sören Fernström

I dag har jag gjort en god gärning samtidigt som det var ett roligt nöje. Jag och en annan kattälskande vän åkte till julmarknaden i Söderköping av en väldigt speciell anledning. Vi ville klappa på kändiskatten Sören Fernström som var där också sålde saker. Eller rättare sagt; hans människor säljer saker med kattmotiv och Sören själv ligger bara där och är söt. Man får betala MINST en krona för att klappa på honom och alla pengar går till behövande katter. Intäkterna för sakerna som säljs går också till behövande katter.
Sören var själv från början en hittekatt och när han kom till sina människor började han att hjälpa andra utsatta katter genom att låta sig bli klappad mot betalning på marknader. Han har hållit på i ungefär 11 år och har hittills samlat in drygt 1,8 miljoner kronor till hemlösa katter!  :O
Jag hade nio kronor i kontanter som jag stoppade i hans bössa innan jag klappade lite på honom. Jag ville hjälpa mer, så jag köpte också ett par jättefina vinglas med blå tassar på.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0