Första flyktingpatienten

I går hade vi vår första patient från Ukraina på jobbet. Det var en hund som behövde kollas upp så att den hade giltiga dokument, rabiesvaccination, pass och id-chip som är ett krav för att få komma in i Sverige.
Jag fick tyvärr inte vara i närheten av hunden eftersom jag inte är rabiesvaccinerad. Vi bör vara det för vår egen säkerhet. Ukraina är nämligen ett högriskland för rabies och om vi ska kunna ta emot de husdjur som har tagits med på flykten från kriget där så bör vi vara vaccinerade mot rabies för att inte riskera att bli smittade om det skulle visa sig att ett husdjur är rabiessmittat.
Jag fick min första rabiesvaccination av två i dag.  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0