Inte riskfritt att jobba med djur

När man jobbar med djur händer det lite då och då att man råkar ut för olika skador. Själv blir jag både biten och riven av framför allt katter ganska ofta, men för det mesta är det inte så allvarligt. Än så länge har det bara varit två tillfällen då jag har varit tvungen att uppsöka vård, en gång på grund av en råtta och en gång på grund av en katt.
Men på mindre än två veckor nu har tre av mina kollegor råkat ut för lite allvarligare incidenter. En veterinär blev biten i armen av en hund, en annan veterinär blev biten av en katt och i dag blev en tredje veterinär stångad av en ko. I nuläget vet jag inte hur illa det är med den veterinären; det senaste jag hörde var att det hade krasat i ryggen, hon kunde inte stå upp och hon blev hämtad med ambulans på gården där hon var för att behandla kon. Jag hoppas verkligen att det inte är så allvarligt med henne!  :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0